Zde je místo pro předávání včelařských zkušeností, pro diskuze na včelařská témata ohledně např. ošetřování včel proti nemocem či péče o včely. V žádném případě diskuse nesmí obsahovat inzerci!
Prosím o zachování pravidel slušnosti, o zveřejňování jména a příjmení přispívatele. Připomínám, že včelaři se navzájem oslovují jako přítel či přítelkyně, snažme se tyto pojmy v praxi naplnit, a snažme se ve svých příspěvcích nebýt jízliví, a nenapadat se navzájem.
Pokud máte nějaké připomínky k činnosti základní organizace, tyto, prosím, směřujte přímo výboru základní organizace, např. prostřednictvím jednatele či jiného funkcionáře, případně je předneste na výroční členské schůzi.
Pokud chcete přispět celým odborným článkem nebo je Váš příspěvek příliš dlouhý, pošlete nám jej na e-mail vcelari@gmail.com a my ho přidáme na stránky.
Komentáře
Přehled komentářů
Pane Nováku, nevím, jestli telefonní čísla nespadají do kategorie osobních údajů. Zeptám se předsedy, jestli funkcionáři svazu poskytli souhlas se zveřejňováním svých telefonních čísel a jestli se tento případný souhlas vztahuje k i uveřejnění na internetu.
prosba
(Fr.Novák, 19. 10. 2008 20:57)Chtěl bych požádat p.Liberovou,aby k seznamu výboru naší ZO,doplnila i tel.spojení.Pokud by byl problém,tak vám poskytnu čísla.Dík Franta
Omluva
(Fr.Novák, 19. 10. 2008 20:52)Jiří,tak jste mě pěkně dostal!Dnes již vím že budete vystupovat pod svým příjmením.Úl i rámky jsem schopen Vám udělat,ale dal jsem Vám k dispozici můj úl /Kolomého/nástavek,aby jste si vzal jeho míry že si jej uděláte sám.Není to složitosti,ale o možnostech a vědět jak na to.Pokračujme ve smysluplné diskusi,ne o nás dvou,ale co je prospěšné pro ZO.Velmi rád bych se dočkal i názoru p.Ing.Straky,neboť on byl kdo se zasadil o rozhýbání diskuse.Dík Franta
diskuse
(Jirka, 19. 10. 2008 18:19)Pane Nováku, musím se vždy usmát, když píšete o mně, že se ještě neznáme a nevíte s kým diskutujete. A když Vám řeknu, že jsem to já, kdo chodil za Vámi do garáže, kde se vyrábí úly a kde jsme vícekrát diskutovali, také občas s př. Fiantou. A proto jsem také popíchnul s velkou radostí za poloviční cenu...protože nyní nastal ten správný čas... A pokud jde o naše výrazivo a debaty ohledně různých témat, nakonec i praporu, tak si něco jako osobní napadení nepamatuji. A tak se mějte fajn a ať se práce daří. Jirka PS. Kdo v blízkém okolí udělá úl na jinou rámkovou míru a za jakou asi cenu?
Prapor
(Fr.Novák, 19. 10. 2008 15:24)
Jiří.jestli si myslíte že jsem Vás ve svém příspěvku do diskuse urazil ,tak se Vám veřejně omkouvám,ale měl jsem na mysli diaskusi plodnou a účelnou pro náš cech,nebo pro někoho koníčka ve volném čase.Jsem proto,aby se naše diskuse ubírala tímto směrem.Znovu opakuji,např.když vidím na vizitce diskusního fora jméno P.Šimešek,tak vím že mám tu čest diskutovat s našim předsedou.Když je tam Fr.Novák,tak vím že po něm můžu požadovat záležitosti,které se týkají našich důvěrníků,nebo zda je možnost si půjčit vyvýječ páry na vytavení vosku ,který zrovna P.Šimeček bude brát na příští seanci na výměnu za mezistěny so Strážiska.
Prapor:to už je do diskuse.Je pořízen v naší ZO porve.Chuť a radost?No nad tím se zamysleme,tam se můžem projevit.Presentace? čeká nás mnoho příjemných akcí v našem regionu /výroční čl. schůze,Včelařská Akademie ve Fryštáku,zanedlouho i kulaté výročí naší ZO.Když se bude dařit a bude chuť pracovat pro ZO,tak jich bude víc/v co já věřím/.Funkce:to je ta hrdost že patřím k tomuto cechu,jsem jeho členem kde se můžu o čemkoli bavit,že když se dostanu do potíží třeba zdravotních,že mi ZO pomůže překonat potíže se zajištěním péče o včely,jak se to již stalo v případě př.Košaře,př.Rudolfa,př.Vrly.To jsou jedny z mnoha atributů které by nám měly dávat hrdost,že máme jsme členy organizace,která má min.200 členů.
Hezký nedělní večer přeje Franta
diskuse
(Jirka, 18. 10. 2008 23:28)
No dobře, tak mě tedy vysvětlete logicky a srozumitelně, co uvedený prapor je v současnosti ?/ byť poprvé u včelařů / Kdo a s jakou chutí / hrdostí ?/ jej bude presentovat a nosit ? A jakou funkci bude vlastně plnit?
Jestli se př. Brtník domnívá, že potřebuji mít poslední, první slovo,nebo se odmlčet, tak se mýlí. Mám rád diskusi ve které se neuráží a argumentuje , tříbí myšlení a názory.. Zdraví Jirka
Odpověď Jirkovi
(Pavel Šimeček, 18. 10. 2008 22:18)
Nazval jste moji odpověď Vám demagogií. Dobrá, přijímám tento Váš názor, ale jak mám potom pochopit několik Vašich argumentů?
1. Citoval jste Krista ve větě "rozdej všechno, co máš, a následuj mě". Mám dojem, že tato věta byla určena bohatému mládenci, který měl bohatství nadbytek a navíc si zakládal na své "dokonalosti". Toto doufám nelze vztáhnout na přítele Nováka, který si svým stolařským řemeslem vydělává na svoje základní potřeby. Vždyť i pěstoun Krista svatý Josef určitě výsledky své tesařské práce nerozdával, jinak by Panna Maria i s Ježíškem pravděpodobně zemřeli hlady. Mimo jiné i mnou uvedený citát v minulém příspěvku "hoden je služebník mzdy své" je Kristovým výrokem.
2. Co se týče praporu, máte pravdu v tom, že korunovační klenoty se dneska běžně nepoužívají, ale předpokládal jsem, že pochopíte, že zde byly použity v jisté nadsázce. Pokud se Vám jedná o dnes používané symboly, dosaďte si místo korunovačních klenotů třeba prezidentskou standartu. Já si rozhodně nemyslím, že by měl být prapor "třešničkou na dortu dobré práce organizace" - to jste napsal Vy v jednom ze svých minulých příspěvků (žádný symbol už ze své podstaty nemůže být jakousi "odměnou za dobrou práci").
3. Co se týče historie, na kterou jste se tázal, můžu Vás informovat, že zlínská organizace skutečně nikdy v minulosti prapor nevlastnila. Doufám, že nenazvete demagogií moje konstatování, že všechny věci v dějinách národů, organizací i jednotlivců jsme vždy vlastnili někdy "poprvé".
Tolik na vysvětlenou, přeji Jirkovi i všem včelařům dobrou noc.
Dotaz na Jirku a ing. Straku
(Brtník, 18. 10. 2008 21:35)
Jirko, s mnohými Tvými příspěvky velmi silně souhlasím, mimo jiné i s tím, že ses podivil, že ing.Straka se odmlčel poté, co mu nebylo dopřáno mít první a poslední slovo. O to víc mě překvapuje, že postupuješ podobným způsobem. Můžeš mi to nějak vysvětlit?
Příteli ing. Strako, proč, když ZO Zlín letos zrušila soutěž "O nejlepší med", ses neujal iniciativy a nezorganizuješ soutěž "O nejchutnější med", která by byla podle Tebe správná a navíc bys jí mohl vtisknout podobu dle svých představ? Předpokládám, že výbor ZO ČSV Zlín by této Tvojí iniciativě nekladl překážky, naopak by ji všichni zlínští včelaři uvítali (tímto také bys dosavadním organizátorům soutěže ukázal, že se medová soutěž dá dělat i líp).
diskuse na P.Ś.
(Jirka, 18. 10. 2008 21:24)Vaše argumentace Pavle jaksi postrádá logiku a zavání demagogií. Vždyť i Kristus ke svým učedníkům pravil: Rozdej vše a následuj mě…A tato výzva by podle Vás nebyla slušná a korektní ? Jistě, jsem rád, že takto můžeme komunikovat, což dříve nešlo. A různých výzev si jistě vymyslíte hodně a také je můžete vyhlásit. Jde jen o to, kdo si jich všimne atd. Navíc, nebyl jsem to já, kdo skončil svůj příspěvek…Jednou jsem někde četl, že největší radost má člověk tehdy,když udělá radost jiným…ale.Franta…,takže jím uvedený výrok také nemusel být jeho přesvědčením. Chtěl jsem jen zjistit, jak je přístupný tomu co sám píše, nebo jen tzv. mlátí prázdnou slámu. A pokud jde o uvedený prapor, tak se domnívám, že jste nepochopil obecně kategorii symbolu, za který jsem jej nazval. V této souvislosti, by mě a možná i další zajímalo, zda již v minulosti měli zlínští včelaři někdy prapor, jak jej používali atd. A když jste se opět ujal lehké demagogie ve srovnání korunovačních klenotů a jejich občasného zpřístupnění se včelařským praporem nyní zhotoveným, musím konstatovat, že nemáte pravdu v ničem. Neboť uvedené klenoty byly v době svého vzniku od Přemyslovců po všechny korunovace českých králů atributy panovníka a ne dobré práce celého národa…a byly to v dané době používané reálie. Mimo jisté excesy např. s Haydrichem. Takže v nynější době jiného typu státního zřízení se již nepoužívají a jsou jen vzácnou archiválií. Tolik pro objasnění jádra diskuse. Jirka
Dělání radosti, prapor
(Pavel Šimeček, 18. 10. 2008 16:13)
Příteli Jirko, myslím si, že každý normální člověk, Vás nevyjímaje, dělá občas rád radost svým bližním. Pokud bych Vás ale vyzval, abyste veškerý med od svých včel rozdával zdarma a dělal tím obdarovaným radost, asi byste moji výzvu nepřijal. Proč? Protože tato výzva by nebyla slušná a korektní. Sám tedy určitě cítíte, že stejně nekorektní bylo požadovat po příteli Novákovi udělání úlů za poloviční cenu ("hoden je služebník mzdy své").
Co se týče "vztahu" k praporu, rozdělme jej na dvě otázky:
1) Jak se vám prapor líbí?
2) Jeho užitečnost
Ad 1) Myslím, že prapor je velmi zdařilý; kdo s tímto nesouhlasí, měl možnost v době přípravné fáze k jeho zhotovení se k vizuální podobě praporu vyjádřit.
Ad 2) Co se týče jeho užitečnosti, mají pravdu ti členové ZO, kteří tvrdí, že bude využit jen párkrát během roku. Jenže kdybychom toto tvrzení posunuli do úplné absurdity, pak by pro naši vlast neměly smysl ani korunovační klenoty, vždyť v trezoru na ně padá prach téměř neustále a vytáhnou se jen jednou za x let. A pokud by tyto klenoty měly být jen "třešničkou na dortu" dobré práce celého národa, pak abychom je snad zrušili...
Přeji všem zlínským včelařům hezký den.
prázdná sláma
(Jirka, 17. 10. 2008 21:22)Tak když považujete polemiku s vašimi výroky za mlácení prázdné slámy, nezbývá než uplatnit metodiku Vašeho guru a odmlčet se. Přeji hezký den. Jirka
Radost
(Fr.Novák, 17. 10. 2008 18:26)
Jiří,nejsem filozof a obyčejnou radost mám i z obyčejných věcí.Rovněž se snažím obyčejnou radost dělat i druhým.Velmi bych se přikláněl k názoru p.Ing.Straky,když s někým diskutuju,abych věděl s kým. Jsem přesvědčený že by se zvedla i úroveň diskuse a nemlátila by se prázdná sláma.Jen jsem řekl svůj názor na pořízení praporu,jak zněla otázka.
Hezký večer přeje Franta
úl,. prapor
(Jirka, 17. 10. 2008 11:19)Nějak se dle mého soudu vyhýbáte odpovědi. Přece mít radost z toho, že někomu udělám radost , jak tvrdíte v poslední větě z 15.10. je něco zcela jiného než ocenění své práce....jen jsem chtěl vědět, jak a zda je pravda to co tvrdíte, když někdo bude mít velkou radost...
Úl,prapor
(Fr.Novák, 17. 10. 2008 1:26)
Úl:Jiří,zcela určitě si ceníš své práce,já taky.Je to hodnota která má svou cenu.Zdá se mi Tvůj příměr nekorektní.Nerad se bavím o ničem.
Prapor:Plně s Tebou souhlasím.Fr.
Prapor
(Jirka, 16. 10. 2008 20:42)No, nechci být rýpavý, ale dovedu si představit mnohem větší radost, kterou bych měl, kdyby mě pan Novák udělal třeba moderní úl za poloviční cenu. A pak by mě zajímala jeho radost..? zejména, má-li ji, když se radují druzí..? A věřte, že bych se dovedl mimořádně radovat. A pokud jde o prapor tak tohle není jednoduché. Je to v prvé řadě symbol a k symbolům patří etická a mravní kriteria. Zejména však by uvedený prapor měl být , dle mého mínění,jen třešničkou na dortu dobré práce zlínských včelařů. A ne aby trčel někde v koutě a příležitostně se vytáhnul na akci. Takže přeji nám všem, abychom vylepšovali cokoliv co považujeme za hodné zlepšení a to nejen u včel. Jirka
prapor
(František Novák, 15. 10. 2008 15:43)
Jsem jedním z mála členů naší ZO,kteří se hlásí k pořízení stavovské vlajky,která by obsahovala identitu naší ZO a také možnost presentace Zlínských včelařů na akcích,které se v našem regionu a okolí pravidelně konají,např. celostátní a dnes už mezinárodní Včelařská Akademie ve Fryštáku.Těchto akcí společenských,kulturních i svazových by mohlo být víc /a já věřím že bude/, ale i ty, které dneska pořádáme mají svůj smysl, nebo aspoň dobrý úmysl. Nebudu záměrně sdělovat potíže, které nás při pořizování provázely, věřte že moc pochopení jsme pro danou věc nezískali. Jsem ochoten se k tomuto tématu dopodrovna kdykoli vrátit a mám úmysl zveřejnit jmenovitě všechny dárce, kteří se jakýmkoli podílem na věci angažovali /odpůrce zveřejňovat nebudu,i když tam hrozilo trestní oznámení/, pokud o to bude zájem.T ento prapor nebyl pořízen pro malou skupinku včelařů kteří by se jim chtěli chlubit,ale pro celou naši ZO stávající i budoucí generaci. Jednou jsem někde četl, že největší radost má člověk tehdy,když udělá radost jiným.Franta
prapor zlínských vcelařů
(HONZA, 13. 10. 2008 18:35)Napište názor na prapor a jeho následného využití.
Zazimováno
(Honza, 9. 10. 2008 19:18)Tak co zlínští včelaři,už máte zazimováno nebo čekáte na zimní snůšku.Doufám máte podložky v úle podložky a nečekáte až vám někdo řekne že je už máte do nich vložit.Doufám že pamatujete na hygienu a nečekáte až vás navštíví( PŘÍTEL MOR.)Nezapomnět na ošetření a fumgaci.Tak čau a zimě zdar.
včelí královna
(Pavel, 7. 10. 2008 13:17)Hm - znamená to, že odpověď mohou získat jenom ti kteří uveřejnili svůj názor na zadanou otázku?
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26
tel. čísla
(A. Liberová, 20. 10. 2008 7:13)