Zde je místo pro předávání včelařských zkušeností, pro diskuze na včelařská témata ohledně např. ošetřování včel proti nemocem či péče o včely. V žádném případě diskuse nesmí obsahovat inzerci!
Prosím o zachování pravidel slušnosti, o zveřejňování jména a příjmení přispívatele. Připomínám, že včelaři se navzájem oslovují jako přítel či přítelkyně, snažme se tyto pojmy v praxi naplnit, a snažme se ve svých příspěvcích nebýt jízliví, a nenapadat se navzájem.
Pokud máte nějaké připomínky k činnosti základní organizace, tyto, prosím, směřujte přímo výboru základní organizace, např. prostřednictvím jednatele či jiného funkcionáře, případně je předneste na výroční členské schůzi.
Pokud chcete přispět celým odborným článkem nebo je Váš příspěvek příliš dlouhý, pošlete nám jej na e-mail vcelari@gmail.com a my ho přidáme na stránky.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den, zdravím všechny včelaře :-)
Dovoluji si reagovat na příspěvek pana Jirky.
1. Provoz stránek je zadarmo. Poskytovatel si „na oplátku“ umísťuje reklamy. Struktura stránek je daná poskytovatelem. Na jednu stranu je to nevýhoda, protože ji uživatel musí akceptovat, na straně druhé ale umožňuje i laikovi vytvořit si bez hlubokých odborných znalostí webové stránky. Myslím, že tímto tématem jsme se již zabývali v diskusi dne 16.3.2009. Co se týká přehlednosti diskuse, tu může ovlivnit každý diskutující tím, že pokud reaguje na nějaký příspěvek, klikne na „odpovědět“ a vznikne tak téma, které je graficky řazeno pod sebe. Tímto způsobem jsem vložila já reakci na Váš příspěvek.
2. U diskusí nikdy nejde zpětně zasahovat do textu, to může pouze ten, kdo spravuje stránky.
3. Naprosto souhlasím. Mrzí mě, že stránky neslouží k předávání si zkušeností mezi včelaři. Také mě mrzí, to souhlasím s panem Strakou, že neslouží k operativnímu informování členů organizace. Např. pokud došlo k omylu v datu ve zpravodaji, myslím, že měla následovat na stránkách ihned zpráva o vzniklé situaci a měly zde být uvedeny správné termíny. Vlnu diskuse „kdo za to může“ nechápu.
4. Zpravodaj jsem v elektronické formě neobdržela, proto není na stránkách.
Přeji pěkný den. A.
Odpověď k J. Strakovi
(Jirka, 17. 1. 2012 11:17)
Milý pane Strako,
obávám se, že jste asi můj příspěvek prolétl kosmickou rychlostí, neboť nepředpokládám, že byste tak jako naši žáci ve škole nedovedl pracovat s textem.
1/ Nikde v mé připomínce není napsáno „ co bych chtěl „. Je tam pouze konstatování proč já a možná i další se diskusi vyhýbají.
2/ Nevím, co je špatného na tom, že si chci něco přečíst o tom jak to dělají lidé šikovnější a schopnější a nechám je se trochu předvést a snažím se je okopírovat, či napodobit, pokud mne jejich činnost zajímá. Proto přece vycházejí stovky časopisů a novin, aby se čtenáři dozvěděli co je zajímá. Předpokládám, že jste se jistě díval na fotbal, hokej, tenis a nemusíte být zrovna ve svazu toho, či onoho spolku / sportu / a nepíšete a nediskutujete. Také vám jistě oni hráči a nosiči informací nespílají s několika vykřičníky. Bohužel, je to asi znak současnosti, že lidé neposlouchají, neumí číst / nepřemýšlí nad tím, co chtěl autor říci /. A jsou se závěrem hotovi raz dva.
3/ Také si myslím, že snaha o utloukání přispěvatele jakýmkoliv grupováním nesvědčí o toleranci a snaze ke svobodné a otevřené diskusi. Spíše bych čekal, konstatování současného stavu ve spolku, redakci atd. Případně o dalších vyhlídkách do budoucna.
4/ V době informačních technologií a internetu, bych tak čekal, že někdo např. navrhne aby členové oznámili zda si přejí Zpravodaj odebírat v digitální formě, nebo v tištěné. Třeba se zjistí, že tištěných výtisků už nebude tolik a trochu se ušetří.
Přeji hezký den Jirka
Reakce na Jirku.
(Streaka Jar, 17. 1. 2012 10:15)Milý Jirko, nevím zda jsi včelař snad ano když chodíš na tyto stránky. Ale jsi přesně takový jako ostatní. Popíšeš co bys chtěl ale vy ostatní to dělejte, ja bych si o tom rád četl že !!!! Chceš diskutovat o včelách, ulech a jiném ale sám nenapíšeš k tomuto tématu nic. Opakuji ti tedy to co jsem již napsal v příspěvku ale u tebe to nezanechalo stopu. Tedy znova:CHCES-LI ABY NĚCO BYLO TAK SE O TO MUSÍŠ SNAŽIT. 2 až 3 lidé kteří na těchto stránkách diskutují zvedli návštěvnost stránky až na 40 lidí !!! Takže vidíš, že heslo, které jsem napsal velkýmy písmeny funguje !!! Zdravím Straka
Diskuze Zpravodaj
(Straka Jar, 16. 1. 2012 12:40)
Pokracování diskuze Zpravodaj - nevešlo se do jednoho příspěvku
Ale zpět ke Zpravodaji a příspěvku paní Šimečkové. Pro mne není paní Šimečková "šefredaktorka " ale světice !!! Dobrovolně na sebe vzala ukol celý Zpravodaj vytvořit. A to nepřísluší ani světici, tím méně šefredaktorce. Tak si dovolím opravit její popis výroby Zpravodaje, jak ho popisuje ve svém příspěvku a jak by měl tedy být: cca 14 dní před tiskem si sednu k hromádce došlých příspěvků / tedy žádné udělám si rozvrh co v něm má být a vydám se škemrat o příspěvky/. Došlé příspěvky roztřídím podle důležitosti a rozhodnu co na první a co na další stránky. Doplním obrazky, volné prostory zaplním zajimavostmi, které mi členové poslali již dříve a ja je mám uschované v šuplíku. Doplnuji protože cena tisku jedné stránky je stejná ať je hustě popsaná nebo je na ni jenom jedna věta. Zajimavostmi doplňuji i z toho důvodu že otištění pouze těch tzv důležitých informací, t.j. kdy bude schůze, kdy seance, kdy se odevzdává měl, kam se pojede na zajezd atd. jsou sice důležité informace, ale čtivost a zajímavost nedělají. Pokud tam budou jenom ty tak to bude něco co připomíná úřední věstník či sbírku zákonů, tedy něco, co se odkládá na polici a nečte protože až nedej bože to budu potřebovat tak se tam podívám
Prohlášení že o Zpravodaj je zájem a členové ho chtějí, je pravda jenom v tom, že když ho dostávají zadarmo tak ho neodmítají / že si ho platí v příspěvcích si nikdo neuvědomuje a kdybych se nesnažila o ůčelné vynaložení nákladů na jeho výrobu tak bych mohla být obviněna, že pracuji tak jak je všude zvykem, totiž že z cizího krev neteče ,tak proč hledět na hospodárnost !!! Jako každá tiskovina je možné otisknout i placenou reklamu, což by naklady snížilo ale to by musel opravdu někdo pomoci !! Pokud bych si chtěla ověřit oblíbenost Zpravodaje tak by se musel prodávat a stačilo by třeba jenom za 5 Kč což je při ceně jeho výroby cca 18,-Kč pakatel, ale přesto nevím zda by si ho potom každý kupoval. Čestnou vyjímkou je v posledním čísle příspěvek ing Maděry, což je člen, který není členem ani redakční rady ani výboru ale " jenom" člen organizace, který pochopil, že Zpravodaj je "jeho" Zpravodaj a že tedy cokoliv se okolo včelařství v jeho organizaci děje tak o tom je vhodné se podělit s ostatními. Jeden člověk na 180 členů !!!! Kolik těch vykřičníků bych sem musel dát aby to vyjadřovalo tu ohlašovanou oblibu Zpravodaje u členů. Dále pak již je to jenom běžná redaktorská práce / které je ale ještě dost / zahrnující předložení ho redakční radě k doplnění možná ještě poslední úpravy a tisk Mimochodem jak vypadá činnost redakční rady je vidět i na tom, že v posledním čísle nejsou ani příspěvky od všech jejich členů!! Tak si můžete posoudit jak ta spolupráce redakční rady vypadá !!! A teď si dovolím malou vsuvku / následující větu by asi paní Šimečková nenapsala / Práce to je moc,doufám že jsem to dostatečně osvětlila ale naštěstí za ty peníze co za to dostávám se to hodí !! Dát za tuto větu vykřičniíky nebo otazniky. Asi to je jedno protože jistě každý chápe nesmysl této věty. A tak čtenáři těchto řádků - pokud jsi členem ZO ČSV Zlín a máš zájem na vydávání Zpravodaje uvědom si ,že to bez tvojí pomoci to nepůjde. Jde o obecné poznání že když něco chci tak se o to musím snažit, fňukání, že někdo by měl, něco by se mělo atd. jak to stále slysíme nikam nevede. Rád bych, kdyby se povedla diskuse, k čemuž vyzývám. Mam jenom jednu prosbu a sice na př. Šimnečka. Vím, že on ví jak to má být správně, proč to je takto a ne takto, jak se to myslí a jak se to nemá chápat. Ale prosím ho, aby vydržel se svým vyjasňujícím vysvětlením a nechal diskutovat jiné členy / snad se najdou ???/ Pokud bys Šimečku všechno vysvětlil, tak by ostatní již nediskutovali, protože by všechno již bylo vysvětlené!! Zdravím Straka
Diskuze Zpravodaj
(Straka Jar., 16. 1. 2012 12:38)Vidím, že diskuse ohledně Zpravodaje se nevyvíjí dobře, ona podle mne vůbec nemá být. Hlavně diskuse ohledně uveřejnění špatného termínu v posledním čísle. Chybovat je lidské, a kdo neco dělá / moc jich bohužel není/ tak dělá i chyby. až potud je to normální. Nenormální je to okecávat !! Jedinnou chybu, kterou udělal Sousedík je ta, že když se to dozvěděl, a bylo to hned jak Zpravodaj dostal,tak měl sednout k internetu a na stránkách ZO / tedy zde / napsat krátkou zprávu kde by to uvedl na pravou míru. Tak by se projevila užasná přednost internetu, tedy rychlost. Viz situaci ohledně opomenutí Ing Matouška s pozváním na lednovou seanci 2012. To opomenutí se objevilo 28.12 a ja jsem hned opravil 30.12 To nebyla kritika ale pomoc. Doufám že to tak bylo pochopeno.
Naposled k diskutované kauze ve Zlínském zpravodaji
(Jožka Okál, 15. 1. 2012 17:22)Musím konstatovat, že př. Sousedík se k tomuto problému postavil chlapsky, ale ani tím problém definivně uzavřen není poněvadž chyba i nadále přetrvává.Jak se to věechno mělo řešit chci srozumitelně objasnit ve středu na SEANCI. Bude to určitě zajímavé a přitom tak jednoduché.Zdravím všechny včelaře a přeji příjemný nedělní večer. Jožka Okál
Jak málo stačí, aby se diskutovalo.
(Sousedík, 11. 1. 2012 12:41)
Přeji všem příjemný den.
Chybu ve zpravodaji jsem omylem napsal já osobně.Všem se omlouvám.
Zde máme důkaz,jak málo stačí aby se diskutovalo na stránkách ZO.
Navrhuji rozjet rozhovory o včelaření.
Já si myslím, že i přítel Okál i př.Straka,by se mohli podělít vlastními skušenostmi.
Moc se na diskuze těším př.Sousedík.
Zpravodaj
(Andrea Šimečková, 8. 1. 2012 23:15)
Dobrý večer, milí přátelé včelaři,
myslím, že nastal čas, abych rozetla úsměvnou debatu o Zpravodaji a uvedla na pravou míru některé omyly diskutujících.
Jak náš včelařský zpravodaj vlastně vzniká?
V první fázi si já jako šéfredaktorka (to zní krásně vznešeně, že?) napíšu stručnou osnovu toho, co by ve Zpravodaji nemělo chybět - jednotlivé rubriky a k nim možné příspěvky, různé akce plánované i proběhlé, v podzimním zpravodaji také plán schůzí výboru a seancí na další rok a jubilanty atd.
Ve druhé fázi se sejde redakční rada a domlouváme se na konkrétní podobě zpravodaje, dopisuji návrhy ostatních členů na další příspěvky - a ke každému také příslušného člena rady, který tento příspěvek napíše. Na závěr si určíme termín, do kdy mi mají být příspěvky odevzdány nebo zaslány mailem, a termín, do kdy já musím předat hotový zpravodaj do tiskárny.
Ve třetí fázi příspěvky přicházejí, teď už většinou mailem, a já je všechny upravuji (opravuji chyby, překlepy, některé věty přeformuluji, aby byly jasnější, a podobně). Ty příspěvky, které dostanu na papíře, opíšu do počítače.
Ve čtvrté fázi všechny příspěvky sestavím do zpravodaje a doplním fotkami a obrázky tak, aby jednotlivé příspěvky (nebo aspoň odstavce, u těch delších) vyšly na jednu stránku a nebyly "roztržené".
V páté fázi zpravodaj vytisknu, zkontroluji (pokud možno s manželem) a zaneseme ho do tiskárny nejméně 4 dny před tím, než se mají hotové zpravodaje rozdávat důvěrníkům.
Práce na zpravodaji mě moc baví a děkuji všem, kdo toto poslední číslo chválili.
Pravda ovšem je, že jsem ho tentokrát dělala v docela šibeničním termínu (v podstatě po nocích), protože souběžně jsem měla velkou honičku v práci a domů jsem chodila dost pozdě večer; kdo to neví, tak pracuji v Centru pro rodinu Zlín a zrovna se tak všechno sešlo, že týden po odevzdání včelařského zpravodaje jsem vedla seminář pro lektory preventivních programů pro děti a mládež ve školách, takže jsem připravovala metodické materiály a bylo toho docela dost. Ale s Boží pomocí se to nakonec zvládlo všecko.
Za to chybné datum odevzdání měli se omlouvám, snažím se samozřejmě kontrolovat i souvislosti, ale tohle mi prostě ušlo. Určitě by bylo dobré zpravodaj po dokončení ještě poslat mailem ostatním z redakční rady, aby se na něj podívali, ale vzhledem k tomu, že jsem ho dokončila v pondělí po půlnoci a v úterý ráno jsme ho předávali do tiskárny, to (aspoň tentokrát) prostě nešlo. Př. Sousedík mi volal hned, když si to ve zpravodaji přečetl, jenže to už se nedalo nic dělat, všechno už bylo vytištěné a rozdané.
K příspěvkům př. Okála: já jsem to brala opravdu jenom jako perličku - dokážu se omluvit i zasmát vlastním chybám (ostatně - co by člověk neudělal, aby lidi pobavil, že?). Ani jsem původně nepovažovala za nutné reagovat, ale těch příspěvků přibývalo. Myslím, že už bychom to nemuseli více rozmazávat ani na někoho svádět; manžel to nijak "neokecával", prostě napsal, jak to je.
Jen na závěr trochu matematiky: v tomto zpravodaji je 6 717 slov, celkem 36 385 znaků (bez mezer). Pokud jsem tam neudělala víc chyb než tuto jednu, bylo by to opravdu dobré.
Přeji vám všem včelařům, abyste v tomto roce dělali chyb co nejméně -
a ty, co uděláte (ať už u včel nebo jinde) ať se vám podaří rychle napravit.
Krásný a šťastný rok 2012!
Připomínka k zápisu ing. arch. Bosáka
(Josef Okál, 8. 1. 2012 17:44)
I když byl zápis publikovaný téměř měsíc po jednání výboru, považuji jeho zveřejnění za velmi užitečné. Členové ZO jsou informováni, o čem výbor aktuálně jedná, ale k zápisu jen malá poznámka: výbor po více než jednom roce asi ještě neví, že předsedou RV ČSV byl ing. Mandík. Dle zápisu jej považuji v ZO Zlín jen důvěrníkem. Není to trochu ostuda? Ještě pozn. k článku př. Šimečka ze dne 6.1.2012 k bodu č. 2. Jeho stanovisko je odborně správné a není k němu co dodat.
Byl bych rád, kdyby se na těchto diskusních příspěvcích podílelo více členů naší ZO, kteří by se prezentovali svými názory. Moc se na ně těším. Jožka Okál
Připomínka k zápisu ing. arch. Bosáka
(Josef Okál, 8. 1. 2012 17:43)
I když byl zápis publikovaný téměř měsíc po jednání výboru, považuji jeho zveřejnění za velmi užitečné. Členové ZO jsou informováni, o čem výbor aktuálně jedná, ale k zápisu jen malá poznámka: výbor po více než jednom roce asi ještě neví, že předsedou RV ČSV byl ing. Mandík. Dle zápisu jej považuji v ZO Zlín jen důvěrníkem. Není to trochu ostuda? Ještě pozn. k článku př. Šimečka ze dne 6.1.2012 k bodu č. 2. Jeho stanovisko je odborně správné a není k němu co dodat.
Byl bych rád, kdyby se na těchto diskusních příspěvcích podílelo více členů naší ZO, kteří by se prezentovali svými názory. Moc se na ně těším. Jožka Okál
Jak to vidím já:
(J.Okál, 7. 1. 2012 18:37)K článku př. Šimečka ze dne 4. 1. 2012 : č. 1.Př. Šimeček můj názor na perličku ve Zpravodaji zlínských včelařů o pomýlení termínů, jako obvykle okecává. Stačilo by si přiznat, že došlo k omylu - omlouváme se a uvést zprávné termíny. Poděkování patří paní Šimečkové za obětavou práci,kterou věnuje psaní Zpravodaje, který po napsání redakční rada bohužel nečte !
Reakce na příspěvky př. Straky
(Pavel Šimeček, 6. 1. 2012 11:41)
K 1.příspěvku:
souhlasím s př. Strakou, že je sporné dávat na tyto stránky zápisy z jednání výboru, poněvadž jsou to informace o úkolech členů výboru, které návštěvníci těchto stránek stejně nesplní a tudíž je nemusí ani příliš zajímat. Zato by členy naší organizace měly zajímat informace obsažené v našem Zpravodaji, z těchto informací by si měli vybrat to, co se jich konkrétně týká (v tomto případě touha jít gratulovat členu organizace, jehož znám), a zanést si patřičný údaj do svého osobního diáře (což v daném případě př. Straka opominul).
Ke 2.příspěvku:
divoké včely je pojem, který u mnohých lidí vzbuzuje představu, že se jedná o včely žijící "divoce" na neznámém místě po staletí a tudíž i včely geneticky jiné než ty, co chováme v úlech. Skutečnost je však diametrálně odlišná, poněvadž včelstvo žijící "divoce" bez léčení nepřežije více než 2-3 roky, a proto tyto "divoké včely" jsou ve většině případů včely ze sousedních stanovišť, které pouze využijí toho, že je včelstvo na některém stanovišti oslabeno (a je lhostejno, zda nemocí, varoázou či špatným chovatelským postupem majitele) a toto včelstvo vyberou. Dovolím si tvrdit, že silné včelstvo se vybrat nenechá a to ani v případě, že necháme v podletí plně otevřená česna (což také nechávám).
Zahadné mizení včel ?
(Straka Jar, 5. 1. 2012 16:42)
Byl jsem již několika sousedy upozorněn, že v televizi byl pořad /zpráva/s včelařem
který si stěžoval, že k němu přiletěly "divoké" včely" a vyrabovali mu úly. Sousedé jsou nevčelaři a tak se mně ptali co to jsou divoké včely. Já to nevím, pořad jsem neviděl a tak se ptám! Viděl to někdo a ví o tom něco ? Děkuji za odpověď. Straka
Přednosti internetu.
(Straka Jar., 5. 1. 2012 16:36)
Vidím, že př. Šimeček nezná a neuvědomuje si přednosti internetu. Rychlost, operativnost. Odvolávat se na informaci, která byla ve Zpravodaji cca 1,5 roku starém je .........no řekněme pošetilost. Když jsem se já cca 10 dní po Fiantových narozeninách o nich dozvěděl /byly mi připomenuty/ tak jsem mu hned volal a gratuloval. Kdyby ta informace přišla přišla včas tak by mu možná volal i někdo jiný
ale takhle si řekl škoda už je pozdě. Objevuje se ale otázka, jaký význam tedy vlastně měla informace že se chystá návštěva u Fianty ? Co se tímto měli členové dozvědět ?
Vysvětlení Silvestrovských a posilvestrovských perliček
(Pavel Šimeček, 4. 1. 2012 17:23)
Zdá se, že ani přítel Straka dostatečně pozorně nečte psaný text na těchto stránkách, protože by si jinak zajisté všimnul, že v zápise k jubileu př. Fianty bylo psáno o jeho návštěvě, nikoliv o jubileu samotném. O tomto jubileu bylo psáno ve Zpravodaji zlínských včelařů, který vyšel v říjnu 2010 a který př. Straka ještě před svým vystoupením z ČSV obdržel.
Vysvětlení pro př. Okála: příspěvky do Zpravodaje v poslední době přicházejí od autorů ve většině případů elektronickou poštou, proto nejsou již ručně přepisovány a také pozorně pročítány "redakční radou". A to, že se autor příspěvku (v tomto případě př. Sousedík) splete v datu, lze přičíst jak jeho vytíženosti (i nevčelařské), tak tomu, že jsme jenom lidé omylní a tudíž, jak se říká, kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Tolik k posledním příspěvkům, jejichž autorům, ale i všem ostatním včelařům a včelařkám přeji vše nejlepší - hodně zdraví, štěstí a radosti ze včelaření v roce 2012.
Posilvestrové perličky.
(Straka Jaromír, 2. 1. 2012 13:10)Pane Okál to i na stránkách ZO tedy zde je možno najít perličky. Zápis ze schůze 7.12 .2011se zde objeví 2.1.2012 a v něm informace o narozeninách př. Fianty 20.12.2011!!!! Byla to informace pro ostatní že Fianta má narozeniny??? Slušelo by se to, protože Fianta je známá a zasloužilá postava zlínské organizace a tak jistě i mnozí další by pogratulovali.Ale nesměli by se to dozvědět 10 dní po výročí!!!! Zdravím Straka
Re: Posilvestrové perličky.
(J.M., 3. 1. 2012 19:16)
Jaromíre,
dozvěděli se to vydáním Zpravodaje zlínských včelařů
Silvestrovská nebo novoroční perlička
(Josef Okál, 2. 1. 2012 10:56)
Ze zlínského listopadového Zpravodaje od našeho ozdravného referenta na str. č. 8
POZOR: zimní měl je třeba dodat důvěrníkům do 29. ÚNORA 2012
Dále se v článku uvádí: důvěrníci předají vzorky měli na výroční schůzi, která bude 29. LEDNA 2012 ozdravnému referentovi nebo jeho zástupci.
Tak co na to redakční rada? Na koho tu přesmyčku svedeme?
Důvěrníci se v těch datech určitě vyznají nebo řeknou: "My ty vtipy už známe".
Čtěte a pište do diskuse do ZO ČSV Zlín. Věřím, že humor v Novém roce bude určitě také kořením života.
Pohodový rok 2012 Vám přeje Jožka Okál
zápis z výborové schůze 12/2011
(Bosák, 1. 1. 2012 18:12)
Zápis s výborové schůze ČSV- 7.12.2011
Účastníci-viz prezenční listina
Na schůzi byla řešena tato problematika:
1. Zhodnocení soutěže medu
Je projednávána možnost provádění rozboru vzorků medu /Za spolupráce Technologické fakulty /
2. Zhodnocení seance na Zdravotní škole /p. Okál/-pozitivní hodnocení
3. předání diplomů a odznaků vzorným včelařům
4. plánovaná návštěva pr. Fianty /20.12. – 80 let/
5. zajistit oznámení pořádání plesu do zlínského zpravodaje
6. odstoupení důvěrníka př. Mandíka – od 1.1.2012 př. Stiskala
7. zajistit pozvánky na ples pro spřátelené organizace a obce – bude upřesněno na příští schůzi- s předáním pozvánek a vstupenek
Reakce na Ing Matouška.
(Straka jaromír, 30. 12. 2011 22:44)
Zapomínat je lidské, tak jsem to také pochopil a raději hned připomněl, aby účast na seanci na novém místě s novým vedením nebyla tímto opomenutím poškozena!!!
Co se týká návštěvnosti stránek ZO CSV Zlín tak ta není vůbec špatná, však dole je počítadlo a to ukazuje ze denně tam je cca 15 návštěv ale.....asi samí analfabeti protože nikdo nenapíše ani ahoj byl jsem a přečetl nebo aspoň : polibte mi p......
I to by bylo lepší než jenom číst!!! Rubrika se nazývá DISKUZE to znamená ze je určená k diskuzi at již k odpovědím nebo ke kladení námětů.Ale raději již končím, třeba bych se neudržel a napsal cosi neotiskovatelného. Straka
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26
Re: Co chcete slyšet
(Anna Liberová, 17. 1. 2012 14:46)