Zde je místo pro předávání včelařských zkušeností, pro diskuze na včelařská témata ohledně např. ošetřování včel proti nemocem či péče o včely. V žádném případě diskuse nesmí obsahovat inzerci!
Prosím o zachování pravidel slušnosti, o zveřejňování jména a příjmení přispívatele. Připomínám, že včelaři se navzájem oslovují jako přítel či přítelkyně, snažme se tyto pojmy v praxi naplnit, a snažme se ve svých příspěvcích nebýt jízliví, a nenapadat se navzájem.
Pokud máte nějaké připomínky k činnosti základní organizace, tyto, prosím, směřujte přímo výboru základní organizace, např. prostřednictvím jednatele či jiného funkcionáře, případně je předneste na výroční členské schůzi.
Pokud chcete přispět celým odborným článkem nebo je Váš příspěvek příliš dlouhý, pošlete nám jej na e-mail vcelari@gmail.com a my ho přidáme na stránky.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý večer, milí včelaři, tak nám ta diskuse na těchto stránkách nějak usnula. Využívám proto této příležitosti, abych předložil k veřejné diskusi dvě témata, která jsou v poslední době aktuální:
1) Určitě jste zaznamenali v rozhovorech s dalšími včelaři, že v letošním roce byl i po ošetření Gabonem a Varidolem sledován velmi malý spad roztoče Varroa. Vysvětlujete si to zhoršeným účinkem stávajících léčiv, nebo zhoršenou schopností roztoče se množit, anebo se naše včela naučila s roztočem lépe bojovat (například jako včela africká, která je schopna roztoče na tělech druhých dělnic kusadly poškozovat a tím omezovat jeho schopnost rozšíření v úlu).
2) Možná jste zaznamenali v televizním zpravodajství i na internetu zprávy o tom, že z naší obchodní sítě bylo staženo velké množství medů z důvodu nadlimitního množství sacharózy (až 30 %). Jak předpokládáte, že se to odrazí v odbytu a v budoucnosti případně i v cenách našeho kvalitního domácího medu od malovčelařů? Chce to hlavně naše odběratele informovat o tom, že naše medy na rozdíl od medů v obchodní síti nejsou nastavovány cukrem a "vylepšovány" antibiotiky a dalšími chemickými látkami jako medy z Číny, Mexika, Argentiny atd.
Přeji Vám všem hezké (i když chladné a pošmourné) následující dny a těším se na Vaše diskusní příspěvky.
Odpověď
(A. Liberová, 7. 11. 2008 19:18)
Pane Nováku, to vedení stránek není tak náročné, navíc pomůže dcera. V práci to taky vždycky není tak napnuté. Vy ve výboru tomu věnujete daleko víc času. Chci něco dělat, ale víc v klidu.
Jestli ten seznam a čísla máte psané ručně, stačí mi to, klidně to přepíšu. Pěkný večer. A.
Zápisy výboru
(Fr.Novák, 7. 11. 2008 18:46)P.Liberová,neměl jsem představu,jaká je Vaše denní náplň.Při tom vytížení,zaplať Pán Bůch,že vedete tyto stránky.Můj názor jsem dal na vědomí za sebe a nechtěl jsem nikomu komplikovat život.Aktualizaci čl.výboru a tel.spojení se k Vám brzy dostane,udělám proto vše.To že jsou zasedání výboru konfrontační,by nemuselo být,ale naráží se často na určité nepochopení daného návrhu a z toho pramení určitá nervozita.To se dá ale zlepšit,třeba už v příštím volebním období s novým výborem.Možná je to dáno i dobou,která je uspěchaná a pokud se chodí do zaměstnání,tak volného času moc nezbývá,to chápu.Já jsem v důchodu a čas mi také stále chybí.Chce to ale chtít něco udělat a tam je někdy složité.N.
Zápisy z výboru
(Straka, 7. 11. 2008 16:47)Mám dojem, že to není ani pingpong ani badmington ale cosi jako pijavice. Někdo něco udělá a ostaní místo aby se přidali tak vymýšlejí co všechno by ten neštastník, co něco začal měl ještě dělat. Zajímavé ale je že se to stále točí okolo pár lidí, ale zlínská organizace má 180 členů z toho možná 80 je ve Zlíně a znich se nenajde pár lidí, kteří by se o práci podělili. Hlavně mně vadí, že zde chybí iniciativa, to jest nečekat až mi někdo něco řekne co a jak májm dělat, nejlépe jestli u toho mám sedět nebo stát a dělat to pravou nebo levou rukou.A ještě k tomu zápisu ze schůze - to by neměl být otrocký zápis ale informace o tom co důležitého, opakuji důležitého se probralo a má důležitost pro členy. Tak například z předminulé schůze to byla informace o tom , že medová soutěž nebude a proč. Pak třeba o tom , že Včel. bál bude tehdy a tehdy , organizuje př. XY tel.456+6464654645 Na něj je možné se obracet, potřebuje pomoct v tom a tom.
Odpověď
(A. Liberová, 7. 11. 2008 14:46)
Začíná to tady připomínat určité sporty, např. badminton nebo tenis. Jeden vyhodí míček.... že by se něco mělo......druhý ho šikovně chytne a vrátí ho protihráči.... nebo ještě lépe začne hrát čtyřhru a hodí ho kolegovi protihráči. Dobře, budeme si tedy pinkat. Abych byla konkrétní, chodím do zaměstnání a toto chození do zaměstnání je pro mě prioritou. Např. v pondělí jsem odešla do práce z domu v 6,30, vrátila jsem se 18,45. V úterý jsem odešla v 5,30 a vrátila se 16,50 a ještě doma jsem se min 1,5 hodiny věnovala práci, ve středu jsem odešla v 6,30 a vrátila se 18,15, ve čtvrtek jsem odešla v 5,30 a doma jsem byla 14,45, dnes v pátek jsem odešla v 6,30 a vrátila se ve 14 hodin. Moje zaměstnání je práce s lidmi, a často je tato práce nelehká. Ve středu večer byste mě většinou nedostali ani na skleničku dobrého vína. A už vůbec nemám náladu chodit na výbor, kde jednání probíhají jak jsem viděla na vlastní oči většinou konfrontačně. Stačí se podívat tady do diskuse. Takže, na výbor nebudu chodit z časových důvodů a kvůli tomu, že stresů mám dost v práci a v běžném životě a nebudu si ho přidávat dobrovolně. Původně jsem si myslela, že schůze výboru bude příjemné setkání, z čehož jsem byla vyléčena. Koho baví dohadování, ať chodí na výbor. Proč výbor pracuje konfrontačně, nevím. Můj příspěvek vycházel z toho, že jsem na schůzi viděla, že je zápis vyhotovován, a proto jsem si myslela, že není nic jednoduššího než vzít tento zápis a dát ho na stránky. Pokud to z nějakého důvodu nejde, tak i když to nechápu, tuto skutečnost akceptuji. Nikomu jsem nechtěla přidělávat práci.
Pokud existuje aktualizovaný seznam výboru včetně telefonických spojení, a pokud ho mám dát na stránky, asi bude nutné mi tento seznam poslat. V době elektronické komunikace to snad nebude problém. Nicméně pokud to problém je, tak předesílám, že ho nevyžaduji, ale ani se neobjeví na stránkách.
Zápisy z výboru
(Fr.Novák, 7. 11. 2008 13:05)Jsem potěšen,že naše diskuse začíná mít ten správný grunt.Jsem zásadně pro vytvoření stránek zápisů ze schůzí výboru.Každý důležitý bod jednání výboru,je nějakým způsobem podchycen.Buť jednatelem,nebo zápisem člena který dod do jednání výboru podal.Důležitý je výsledek projednání.Já bych se tohoto zveřejnění vůbec nebál,alespoň priháhneme k řešení našich problémů a uskutečnění dobrých návrhů,co nejvíce našich členů.Pokud zůstane naše diskuse ve slušných a smysluplných mezích a budeme se oslovovat svými plnými jmény,bude to jen užitečné.K tomu bych požádal p. Liberovou,zda by se mohla zúčastňovat chůzí výboru,jak k tomu nabádá předseda př.Šimeček.Je to jen můj názor,názor Výboru na toto téma mi není znám.Na středeční výb.schůzi byl schválen návrh doplnit aktualizace členů výboru a přidání tel.spojení k jejich jménům.N.
Zápisy z výboru
(Straka, 7. 11. 2008 9:47)Jestlize by se měly uvádět zápisy z výboru, pak samozřejmě ne průběh jednání a diskuzí k projednávaným problémům ale konečný výsledek a pokud by k němu toto uveřejnění vyvolalo diskuzi - aspon nějakou, nemusela by být ani bouřlivá pak by to bylo jenom dobře. Problém ale vidím jinde, kdo to bude dělat ???? Je to práce a do té se nikomu nechce a pak vyžadovalo by to jistou schopnost vyhmátnout to podstatné ze schůze a to ve vhodné formě prezentovat.Že by to bylo přínosné, není pochyb.
Zápisy ze schůzí výboru
(Pavel Šimeček, 6. 11. 2008 23:37)
Děkuji př. Liberové za ochotu vytvořit novou rubriku pro zápisy ze schůzí výboru. Má to však několik háčků:
1) Nevím, nakolik by bylo vhodné prezentovat celému světu diskuse (a že bývají někdy docela bouřlivé) na schůzích výboru - možná by byly o prodiskutovávaných problémech stejně bouřlivé a nekonečné diskuse na našich stránkách. Jenže na výboru se nás 12 - 14 vždycky nějak domluví, případně o sporných otázkách hlasujeme, což by zde bylo těžko proveditelné.
2) I kdybychom přistoupili ke zveřejňování zápisů ze schůzí výboru, bylo by to v současné době pro většinu návštěvníků těchto stránek stejně nesrozumitelné, protože současný jednatel, který tyto zápisy provádí, je dělá natolik heslovitě, že by těm, kdo se schůze nezúčastnili, stejně mnoho neřekly.
3) Na případnou námitku, že by tedy měly být podrobnější, vyzývám toho, kdo by je takové chtěl mít, ať se schůzí výboru zúčastňuje a podrobnější je dělá a zde uveřejňuje. Alespoň se zapracuje do funkce jednatele, kterou chce stávající jednatel z důvodu věku za rok opustit.
pro Pavla
(A. Liberová, 6. 11. 2008 7:19)
Pane Pavle, naprosto s Vámi souhlasím, diskuse by měla být přátelská, tolerantní, neútočná. Zvláště když probíhá mezi lidmi, které spojuje koníček, a navíc koníček bohulibý. Když čtu Váš příspěvek - (Pavel, 03. 11. 2008 17:18), nemyslím si, že je přátelský, tolerantní a neútočný. Pokud jste ho tedy psal Vy......protože z nějakého mně nepochopitelného důvodu se někteří přispěvatelé do diskuse asi stydí za své názory a nepodepisují je svým celým jménem.
Jinak podporuji Váš návrh zveřejňovat zde na stránkách zápisy ze schůzí výboru. Myslím si, že tyto zápisy by mohly suplovat jakési aktuální zpravodajství, co, kdy a kde se koná nebo proč se nekoná("medová soutěž"). Pokud to není v rozporu se stanovami nebo já nevím s čím. Není pro mě problém vytvořit pro zápisy novou rubriku.
Jsem ráda, že všem diskutujícím záleží na budoucnosti organizace, což právě dokazují svojí aktivitou v diskusi.
Do diskuze
(Pavel, 5. 11. 2008 19:18)
Diskuse by měla být přátelská, tolerantní, neútočná. Nejde jen o to, říci svůj názor, ale také vnímat ty druhé. Zřejmě někteří lidé toho nejsou schopni. I za tu cenu, že otravují ovzduší i na seancích, až se mnohým již na ně nechce chodit (vzpomeňte si na diskuzní příspěvek př. Háby). To je tedy cílem?
Tak si odradíte i těch pár lidí co se chodí dívat na tyto stránky.
Vstup do diskuze.
(Straka, 4. 11. 2008 9:49)Omlouvám se předsedovi, alespon je vidět kam vede to nesmyslné hraní si na spiona a podepisování se šifrou. A k tomu správnému"Pavlovi" - on přeci nemíní s něčím pomáhat ale on chce aby mu všichni sloužili, výbor jsou přeci podle něho sloužící, kteří mu mají podávat všechno na talířku a proto se s žádnou pomocí nehrne - tak předsedo ho nevyzývej k práci - o tu on nestojí.
Vstup do diskuse
(Pavel Šimeček, 3. 11. 2008 23:53)
Jak vidět, tak se již u některých diskutujících projevuje mírná skleróza, protože již před pár měsíci na těchto stránkách byly úvahy, že "Pavel" je asi předseda, a Pavel Šimeček toto odmítnul, protože se v případě zapojení do diskuse podepisuje i s příjmením (takže ujišťuji př. ing. Straku, že diskutoval s jiným Pavlem).
Co se týče seznámení včelařské veřejnosti s obsahem projednávaných témat na jednáních výboru ZO ČSV Zlín, tak ujišťuji "Pavla", že se sice nejedná o žádné "supertajné" záležitosti, ale přesto si myslím, že není nutné a žádoucí je vždy všechny veřejně prezentovat. Část se jich stejně na veřejnost dostane (viz poslední seance), a pokud by kdokoliv z členů - například "Pavel" - chtěl znát vše, co se na schůzích výboru ZO projednává, tak mu nic nebrání v tom, aby se za nového a aktivního člena výboru přihlásil. Rádi jej kooptujeme a zapojíme do naší činnosti.
Přeji všem zlínským i mimozlínským včelařům dobrou noc.
Do diskuze
(Straka, 3. 11. 2008 17:56)Tak pokud jsi ten Pavel opravdu ty předsedo tak potom k tvému nápadu nemám slov. Informaci o tom com se projednávalo va výboru nemusíš navrhovat Okálovi jako námět ale máš o tom SÁM , podtrhuji SÁM informovat na každé seanci. A nejenom na seanci na inter. stránkách tedy těchto stránkách bys o tom měl každý měsíc podat zprávu.
Do diskuze
(Pavel, 3. 11. 2008 17:18)
Reagoval jsem jenom na výzvu přítele Okála, který všechny žádal o náměty co zařadit na příští rok do našich seancí. Že je to pro přítele Straku málo mi nevadí.
Znám ale jedno přísloví: Samochvála smrdí.
Do diskuse
(Straka, 1. 11. 2008 20:37)Milý Pavle - zřejmě předsedo, navrhovat je málo, je potřeba říci co udělám, nebo zařídím. Já mám svědomí čisté / i když se o mne prohlašuje, že jenom kritizuji / skoro na každé seanci se snažím něco nového ukázat nebo předvést. Vyzývám ostatní k následování !!!!
Do diskuze
(Pavel, 1. 11. 2008 10:00)
Jak by bylo pěkné a i užitečné, kdyby se na tomto místě například objevilo co všechno chtějí návštěvníci zlínských seancí v příštím roce slyšet (výzva př. Okála na poslední seanci). Díky př. Okálovi za jeho erudované komentování na seancích. Ale i on potřebuje širší rejstřik různých témat. Co kdybychom to zkusili?
Já bych například uvítal krátkou zprávu o tom co probíral zlínský výbor ZO ČSV na poslední schůzi. Snad to není tajné. Dále by mohla být vždy kratičká zpráva o zdravotním stavu našich včeliček.
Připojíte se k návrhům ještě někdo další? Doufám, že výsledek s k př. Okálovi dostane.
informace
(Fr.Novák, 30. 10. 2008 22:27)Pro ty kdo bude mít zájem,bych chtěl oznámit,že Včelařská Akademie ve Fryštáku se bude konat 4.a 5.dubna 2009.Informace do diáře.Franta
Oprava
(Fr.Novák, 29. 10. 2008 16:23)Pí.Liberová,chtěl bych upozornit ještě na změnu pokladníka ve Výboru ZO.Asi na to nikdo zatím neupozornil,ale od 1.Q letošního roku,vystřídal na funkci pokladníka přítele Němečka nový pokladník přítel Haluza z Březnice.Chtěl bych Vás požádat,když budete řešit s předsedou ZO možnost uvést k jménům členů výboru jejich tel.spojení,abyste s ním dohodla i tuto změnu jména pokladníka ZO.Děkuji Novák
souhlas
(Fr.Novák, 21. 10. 2008 12:40)Myslím že máte pravdu,mě ani nenapadlo,že by to mohlo někoho poškodit,spíše jsem myslel ,že by to bylo ku prospěchu věci.Děkuji Franta
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26
Témata k zamyšlení
(Brtník, 16. 11. 2008 21:06)