Zde je místo pro předávání včelařských zkušeností, pro diskuze na včelařská témata ohledně např. ošetřování včel proti nemocem či péče o včely. V žádném případě diskuse nesmí obsahovat inzerci!
Prosím o zachování pravidel slušnosti, o zveřejňování jména a příjmení přispívatele. Připomínám, že včelaři se navzájem oslovují jako přítel či přítelkyně, snažme se tyto pojmy v praxi naplnit, a snažme se ve svých příspěvcích nebýt jízliví, a nenapadat se navzájem.
Pokud máte nějaké připomínky k činnosti základní organizace, tyto, prosím, směřujte přímo výboru základní organizace, např. prostřednictvím jednatele či jiného funkcionáře, případně je předneste na výroční členské schůzi.
Pokud chcete přispět celým odborným článkem nebo je Váš příspěvek příliš dlouhý, pošlete nám jej na e-mail vcelari@gmail.com a my ho přidáme na stránky.
Komentáře
Přehled komentářů
Na včerejší seanci se na závěr rozpoutala diskuze ohledně včelího moru. Já osobně zastávám názor a taktéž jsem to veřejně prohlásil na seanci likvidovat jen včelstva u kterých je prokázaný včelí mor (do té doby než bude nalezeno účinné léčení) a zachovat ostatní zdravá včelstva na stanovišti.
My musíme vytvořit tlak od jednotlivých včelařů, základních organizací, okresní svazy i celého ČSV na poslance, senátory a krajské hejtmany, kteří mají zákonodárnou iniciativu, aby nám napomohli zmírnit zákon a nedocházelo likvidaci zdravých včel. Neboť se může stát, že během několika let tu nemusí být žádná včelstva a budeme si jen vyprávět jak to kdysi bylo, kdy ještě včela opylovala ovocné stromy, nosila nektar do úlů a včelař vytáčel med.
Nesmíme se k tomu stavět, že se nás to netýká, ale jen těch co mají nález. Tento problém se týká nás všech, neboť nevíme kdo bude ten další u kterého se bude nález. Toto nikomu nepřeji. Pro včelaře je to největší rána.......
Kurz včlích matek v Jasenné
(Kalenda Jiří, 17. 6. 2009 21:03)
Vážení přátelé chtěl bych tímto poděkovat příteli Hnilicovi z Jasenné, že umožnil na své včelařské farmě uspořádání této zajimavé akce. Velmi zajimavá a poučná byla přednáška přítele Bajzy z Lidečka o chovu včelích matek a vcholem byla jeho praktická ukázka přelarvování. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat všem co se na organizaci této akce podíleli.
Přátelé rád bych Vás poprosil, abyste se ve svých příspevních podepisovali svými vlastními jmény a příjmeními, neboť to přispěje k větší kulturnosti tohoto diskuzního fóra. Je smutné, že někteří z nás nejsou schopni se podepsat vlastním jménem a příjmením ve svých diskuzních příspěvcích, ale používají různé přezdívky, i když by se dalo vystopovat, kdo tyto příspěvky zasílá podle čísla počitače, který zůstane v číselníku návštěv.
Kurz chovu matek
(Straka Jaromír, 16. 6. 2009 20:21)Příteli jesse /jamesi/ z colorada kdybych vedel , ze na kurzu matek v Jasenné máme hosta z Ameriky pak bych ho samozřejmě vyzval aby nás seznámil se včelařením v USA Hlavně o tom několikanásobném dávání penez na výzkum včel o kterém jsi nedávno informoval pí Liberovou. Jaké jsou výsledky tohoto výzkumu - to by zajímalo všechny přítomné!! Příteli z USA byl jsi v Jasenné pouze náhodou, nebo se ještě někdy zůčastníš nějaké akce ZO Zlín ?
Kurs chovu matek v Jasenne
(jesse james colorado, 15. 6. 2009 22:37)V sobotu 13.cervna usporadal OVCSV Zlin pro vcelare kurs chovu matek na vcelnici u pritele Hnilici.Prednasel znamy odbornik a ucitel vcelarstvi pritel Bajza.Kazdy kdo chova matky si z tohoto kurzu odnesl spoustu novych poznatku,ktere jiste vyuzije pri svem chovu.Nase uznani si jiste zaslouzi predseda OVCSV Zlin ing.Svancer,pritel Okal,Mgr.Hrabikova a cely vybor ,kteri krome akademie ve Frystaku pro nas usporadali dalsi spickovou akci.Nemohu si vsak odpustit mirne pokarani ale skutecne jenom velmi mirne pro ing.Straku.Ten totiz pred nami utajoval spickovou prelarvovaci lzicku.Kdyby ji pritel Bajza nepredvedl tak by ji snad ze sveho vcelarskeho arzenalu ani nevybalil.Mimochodem sla mu potom velmi dobre na odbyt.Nechci timto delat priteli Strakovi reklamu ale byla za velmi velmi prijatelnou cenu. Ostatne jako vsechny jeho vcelarske veci.Na zaver bych chtel podekovat nasim pratelum z Jassenne. Nejenom ze nam umoznili konani kurzu na sve vcelnici,ale take se vzorne starali o obcerstveni .Diky pratele a snad nekdy zase priste.
Mor vceliho plodu
(jesse james colorado, 12. 6. 2009 22:24)Vazeny priteli Strako,Vas clanek jsem prostudoval jiz nekolikrat.Souhlasim s tim,ze nemocem je lepe predchazet nez je lecit.Take s dalsim obsahem clanku mi nezbyva nez plne souhlasit.Dulezite je vsak tato fakta vyuzit v praxi to znamena pri leceni nasich vcel.V kazdem pripade je nutno lecit vcely po cely rok a nedat varroaze sanci.Co se tyka moru plodu je nutno pritvrdit co se tyka ochrannych pasem tady uz konci veskera legrace.
Mor včelího plodu
(Straka Jaromír, 9. 6. 2009 17:57)
Tak opět se zde objevují debaty zda mor léčit či neléčit a pálit včelstva i s úly. Je ale známo, že nemoci je nejlépe předcházet než léčit. Proto jsem cca v březnu letošního roku napsal článek "Zkušenosti z výročních schůzí" kde jsem se problematikou zdraví včel právě s přihlédnutím k moru zabýval. Článek končil žádostí o diskuzi. Samozřejmě do dnešního dne nic, četl jsem, nesouhlasím, nebo souhlasím budu něco dělat nebo je mi to ukradený nic z toho tam není.
Tak zřejmě každý je srozuměn, že se mu včely spálí a hotovo.
Nezustali jsme osamoceni
(jesse james colorado, 7. 6. 2009 11:34)Pani Liberova dekuji Vam za odkaz na webove stranky pardubickych vcelaru.Tyto jsem peclive prostudoval presto ze je sezona v plnem proudu a mam opravdu hodne prace na sve vcelnici.Jsem uz clovek v letech a sily mne kazdym dnem ubyva.Rovnez i dalsi clanky o vcelach na webovych strankach www.osel.cz stoji za precteni.Rad bych vam jeste pripomnel,ze u nas vUSA se na vyzkum vcel dava radove nekolikanasobne vice penez nez v ceskych zemich.Timto Vas zdravim a pokud chovate vcely preji Vam prijemny den u vcel.
Sám proti všem?
(Liberova, 6. 6. 2009 23:20)
Co se týká problematiky moru včelího plodu, svůj názor jsem si udělala po přečtení komentářů pod tímto článkem pardubických včelařů. Doporučuji.
http://ovcsvpardubice.blog.cz/0905/postup-kvs-pri-zjisteni-puvodce-moru-vceliho-plodu-ve-vzorku-zimni-meli
A nemusím chodit až do USA :-)
Sam proti vsem
(jesse james colorado, 6. 6. 2009 21:58)Vazeni pratele vcelari z duveryhodnych pramenu jsem byl informovan o prubehu dubnove seance,kterou vedl pritel Okal.Hovorilo se tu o moru vceliho plodu,o tom ze se mor neustale siri a jsou likvidovany palenim dalsi a dalsi vcelstva . Pritel Okal tu vystoupil se svym prispevkem.Seznamil pritomne se soucasnou nakazovou situaci a vyjadril zasadni nesouhlas s palenim vcelstev.Tento nazor podlozil fakty a argumenty.Poukazal i na ostatni zeme EU, kde se mor plodu leci antibiotiky a vcelstva se nepali.V tomto smeru jsme v EU osamoceni.Tento jeho nazor bohuzel zustal ostatnimi vcelari naprosto nepochopen.Byl udajne okriknut a tento nazor byl smeten pod stul.Dle sdeleni pritele Okala bylo mu za propagaci tohoto nazoru vyhrozovano podanim trestniho oznameni.Ja osobne si pritele Okala nesmirne vazim za to co udelal pro nas vcelare a potazmo vcelareni jako takove.Konecne se nasel nekdo rozumny,kdo se neboji svuj nazor prezentovat na verejnosti.Pratele vcelari, kteri jste byli na seanci nikdo z vas se naseho byvaleho predsedy nezastal. Proto volam trikrat hanba Vam .Priteli Okalovi preji brzke uzdraveni a rad bych ho ujistil ze uz neni sam.Plne podporuji jeho rozumny nazor a jsem si vedom vsech dusledku z toho plynoucich vcetne tzv honu na carodejnice a vyhrozovani trestnim oznamenim.Pro ty vcelare ,kteri zastavaji oficialni nazor na radikalni lecbu zehem bych rad pripomnel,ze u nas v USA vceli nepalime ale chovame.
Sberaci roju
(jesse james colorado, 1. 6. 2009 21:51)Tak uz tu zase mame obdobi vcelarskeho roku kdy se nam roji vcely.Vsichni dobre vime ze roje neznameho puvodu by se nemely sbirat.Zvlaste pak v oblastech zamorenych morem.mohli bychom si neco pekneho zavleci na svoji vcelnici.Presto se bohuzel najdou vytecnici kterym je to jedno a vesele sbiraji roje po celem okrese. Potazmo prevazi roje zochranneho pasma ven.Tito takyvcelari naprosto ignoruji narizeni statni veterinarni spravy.Mohou tak cinit naprosto v klidu .Zadne sankce jim nehrozi. A ostatni vcelari jsou v klidu , ridi se heslem co te nepali nehas. Vzdyt moje vcelnice jeste nehori tak o co jde.Takove ignoranstvi ze strany nas vcelaru a mlcici vetsiny k temto jevum mne ohromuje a bere dech.Dokonce jsem slysel nazor vzdyt co chcete prece vcelareni je dobrovolne.Ano , jiste ale ma to hacek . A tim jsou zakony a narizeni statni nebo krajske veterinarni spravy a ty plati bez vyjimky pro vsechny.Myslim ze demokracie uz bylo prilis a proto by mela nastoupit vlada tvrde ruky.Pratele vcelari nebudte lhostejni vzdyt jde o nase vcely. Zbavme se falesneho kamaradstvi a zasahneme tvrde proti tem kteri porusuji veterinarni narizeni, jinak splaceme nad vydelkem. Vas Jesse
Pojdme k eurovolbam
(jesse james colorado, 25. 5. 2009 22:45)Vazeni pratele vcelari, velmi vitam iniciativu predsedy OVCSV pritele Svancera a clenu OVCSV Zlin,kteri vyzyvaji vsechny vcelare aby podporili svym hlasem ve volbach do Evropskeho parlamentu vcelarskeho kandidata,ktery bude prosazovat nase pozadavky v Evropske unii.Na vcelarske akademii ve Frystaku se pritel Stanislav Jas prezentoval nejenom perfektnim tlumocenim z francoustiny, ale take svym vztahem k nasemu oboru.Myslim ,ze pro obor vcelarstvi,zemedelstvi a rozvoj venkova bude v Evropskem parlamentu jednim z mala lidi na svem miste.Presto ,ze jsem se rozhodl ze uz nikdy k volbam tak porusim tuto svou zasadu a pujdu dat svuj hlas priteli Jasovi.Timto se pripojuji k iniciative OVCSV Zlin a apeluji i na vas ostatni vcelare a mlcici vetsinu , volte poslance ktery bude hajit nase zajmy.
další zajímavé články
(Liberová, 24. 5. 2009 9:30)
http://osel.cz/index.php?clanek=4397
http://www.osel.cz/index.php?clanek=4414
Povidani o vcelach v rozhlase
(jesse james colorado, 19. 5. 2009 23:20)Rad bych zde v diskusi reagoval na porad povidani ovcelach.medu avcelich produktech.ktery vysilal brnensky rozhlas 3.2.2009 Mohu potvrdit toto vysilani melo u posluchacu mimoradnou odezvu.zduraznuji mimoradnou.Pro nas vcelare je to velmi vitana reklama vyznamu vcel a vcelich produktu.Vcelare ktery hovoril s redaktorkou rozhlasu povazuji bez diskusi za odbornika na svem miste,ktery na rozdil od nekterych jinych vcelaru vi o cem mluvi.Bohuzel se vyskytl nazor nekterych vcelaru z Holesova, kteri se domnivaji,ze toto vysilani melo byt predem konzultovano a projednano na vyborove schuzi aby se dodrzela svoboda slova.... Pevne verim ze tento nazor byl myslen pouze jako vtip. Pokud byl myslen vazne povazuji to za skandal.Nevidim zadny rozumny duvod proc by se mel odbornik radit na vyborove schuzi otom co rekne v rozhlase o vcelach a vcelich produktech.Dobrym napadum a nazorum zdar!!!! spatnym nezdar!!!!!
ještě jednou pouť
(Liberova, 18. 5. 2009 7:58)
Pokud jste na pouti nebyli nebo si chcete osvěžit paměť, tak mši můžete vidět zde:
mms://bazilika.nwt.cz/zaznamy/2009-05-17_dop10_mse.asf
pouť
(Liberova, 18. 5. 2009 7:35)
Dobrý den, protože někteří návštěvníci stránek chodí jen do oddílu diskuse a ne na úvodní stranu, i tady zveřejňuji odkaz na fotky z pouti. Pokud máte i vy další fotky, napište kde si je můžeme prohlédnout! Nenechávejte si je pro sebe.
http://beska.rajce.idnes.cz/Vcelarska_pout_2009_-_Hostyn/
Vcelarska pout
(jesse james colorado, 13. 5. 2009 23:25)Vazeni pratele vcelari.Jak ten cas bezi. Zase je tu maj podle K.H.Machy lasky cas.Pro nas vcelare nastava to nejkrasnejsi obdobi v roce kdy vsechno kvete a na to se jiste vsichni tesime cely rok.V tomto mesici se take porada vcelarska pout na Hostyne ,coz povazuji za jednu z nejdulezitejsich akci poradanych vcelari.To co se podarilo priteli Bajzovi z Lidecka a organizacnimu vyboru povazuji za maly zazrak, ktery stale neni docenen.V teto zemi ktera je razena mezi nejateistictejsi zeme na svete zorganizovat takovouto akci ,poridit pomnik patronu vcelaru svatemu Ambrozovi na nejkrasnejsim poutnim miste Moravy to je opravdu zazrak. Pane Bajza pred vami a celym organizacnim vyborem smekam klobouk.Proto timto zvu vsechny vcelare v nedeli 17. 5. na vcelarskou pot .Zvlaste pak zlinske vcelare nebot se tu bude svetit prapor zlinskych vcelaru, coz je velmi dulezite nebot jen ten kdo ma prapor je patricne hrdy na svou stavovskou cest.Dokonce mame i krasne vesty s emblemem zlinsti vcelari, takze se uz nikde za to ze jsme vcelari nemusime stydet.Proto mili pratele vcelari v nedeli vzhuru na hostyn.
Zluna zelena
(jesse james colorado, 13. 5. 2009 12:21)Vazeny pane Straka ve svem prispevku vyjadruji pouze svuj nazor tak jak resime problem u nas v Coloradu.V zadnem pripade nenabadam nikoho zduraznuji nikoho k nedovolenemu ozbrojovani.Pokud chce nekdo vlastnit zbran musi si opatrit zbrojni pas tak to funguje myslim i u vas v ceskych zemich.Dale prosim nepodcenujte pritele Novaka.Ten sice breci ze mu zluna nici uly, ale jako zdatny stolar je v pohode opravi.V jeho pripade pouziti pusky neni na miste.I se zlunou se da zit.To vim z vlastni zkusenosti.Ziji s ni uz nekolik let , mam ji rad ale nekdy mne dokaze pekne na...t.Co se tyka ochrany prirody je vase zeme velmi Zvlastni.Zije zde nekolik paru Orla morskeho.Jde o vzacny a prisne chraneny druh.Kazdy rok se vsak najde nejaky jedinec otraveny jedem nebo zastreleny udajne pytlaky.Vedeni ceske spolecnosti ornitologicke ma sice jiste podezreni na mozneho pachatele ale to je asi tak vsechno. Vysetrovani techto pripadu policii bylo vzdy odlozeno.Ja se s vami pane Straka muzu vsadit o bednu whisky ze nikdo z pachatelu techto hruznych cinu ani v budoucnu nebude vypatran.To u nas by byli pachatele techto cinu velmi tvrdym zpusobem potrestani.Kdo ze vcelaru by se chtel dozvedet vice o ptactvu ceskych zemi odkazuji je na webove stranky ceske spolecnosti ornitologicke www.birdlife.cz .Ptactvu a vcelam zdar.
Žluna
(Straka Jaromír, 12. 5. 2009 22:34)Pane Jamesi, nezatahujte nám sem móresy z Ameriky. Úly přítele Nováka jsou sice důležité, ale přeci si kvůli němu nevystřílíme tak krásného ptáka jakým žluna je !! Nenavádějte př. Nováka, je to člověk schopný , bohužel ale všeho včetně nedovoleného ozbrojování a protiekologického jednání. Dobrým nápadům zdar !!! špatným nezdar !!
přečtěte si
(Liberova, 12. 5. 2009 21:41)
http://osel.cz/index.php?clanek=4388
http://osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3928
http://osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=1681
Jak vyzrat na zlunu.
(jesse james colorado, 12. 5. 2009 10:10)Zluna zelena je pane Straka ptak pomerne hojny v ceskych zemich rozhodne to neni druh ohrozeny.Lepe jest proto vcelnici prosperujici miti nezli pouze ztraty zpusobene splhavci scitati a uly neustale opravovati.Timto zdravim pritele Novaka.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26
Včelí mor
(Kalenda Jiří, 26. 6. 2009 7:46)